NEDEN ?

https://plagiarism-turkish.blogspot.com


Yükseköğretimde Gözetim ve Denetim - Yasal Çerçeve ve Uygulamalar -
Devlet Denetleme Kurulu Raporu (2009) lütfen tıklayın
2547 sayılı Kanun’da öğretim elemanlarının disiplin suçlarına ilişkin yapılması düşünülen değişiklikler hakkında Bilim Akademisi’nin raporu (2016) lütfen tıklayın

12 Eylül 2007

Rektör Kandemir intihal'i araştırıyor (AA)

Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi (ÇOMÜ) Rektörü Prof. Dr. Ali Akdemir, intihal (aşırma) iddialarının üniversitenin etik kuruluna intikal ettirildiğini bildirdi.

Rektör Akdemir, bugün ulusal bir gazetede yer alan ve ÇOMÜ Fen Edebiyat Fakültesi öğretim üyelerinin de adının geçtiği bilimsel makalelerdeki intihal iddialarıyla ilgili yazılı açıklama yaptı.

Söz konusu öğretim üyelerinin uluslararası yayınlarında intihal yaptıklarına ilişkin haberler ile yazıların rektörlüğe ulaştırıldığını belirten Prof. Dr. Akdemir, şunları kaydetti: ''İntihal yaptıkları iddia edilenler arasında öğretim elemanlarımızın isimlerinin de olması nedeniyle konu derhal üniversitemiz etik kuruluna intikal ettirilmiştir. İntihal yaptıkları iddia edilen öğretim üyelerimiz de konunun incelenmesi için rektörlüğe başvurmuşlardır. 3 kişilik etik kurul, konunun spekülasyon mu gerçek mi olduğunu araştırıp, eserlerinden intihal yapıldığı iddia edilen yazarlarla iletişime geçip incelemesini kısa sürede tamamlayacaktır. İnceleme sonucuna göre gerekli işlemler yapılacaktır. İnceleme sonucu kamuoyuyla paylaşılacaktır.''

Akdemir, üniversitenin Fen Edebiyat Fakültesi Fizik Bölümü öğretim üyelerinin, uzun yıllara varan araştırma ve incelemelerini uluslararası yayına dönüştürme konusunda oldukça başarılı sonuçlar alan öğretim üyeleri olduğunu bildirdi.


!

Türkiye yırtıcı, şaibeli, sahte ve fake dergilerde en çok yayın yapan 3. ülke

Predatory journals: Who publishes in them and why? - Selçuk Beşir Demir Dünyanın en prestijli dergilerinden biri olan Elsevier tarafınd...

Predatory journals: Who publishes in them and why?

.....................................................................


...
...
...

* Rastgele Yazılar




.