NEDEN ?

https://plagiarism-turkish.blogspot.com


Yükseköğretimde Gözetim ve Denetim - Yasal Çerçeve ve Uygulamalar -
Devlet Denetleme Kurulu Raporu (2009) lütfen tıklayın
2547 sayılı Kanun’da öğretim elemanlarının disiplin suçlarına ilişkin yapılması düşünülen değişiklikler hakkında Bilim Akademisi’nin raporu (2016) lütfen tıklayın

20 Eylül 2007

Metin Münir - ODTÜ Rektörü Akbulut'un intihal konusundaki mektubu

Sayın Münir,

Nature dergisindeki intihal ile ilgili yazınız için teşekkür ederim. Ancak verdiğiniz bazı bilgiler çok sağlıklı değildir.

Rektörlük olarak 15 Ocak 2007'de Fizik Bölüm Başkanlığı ve Etik Komitesi'nin bilgilendirmesi ile incelemeyi başlattık. 18 Ocak 2007 tarihinde Etik Komisyonu ilk toplantısını yaptı ve 22 Şubat 2007 tarihinde jüri üyelerine dosya iletildi ve karar intihal olarak 15 Mart 2007 tarihinde kesinleşti. Öğrenciler hakkında 16 Nisan 2007 tarihinde disiplin soruşturması açtık ve iki dönem uzaklaştırma cezası verdik (12 Temmuz 2007).

JHEP'in (Journal of High Energy Physics) editörlerine 20 ve 22 Mart 2007 tarihlerinde intihal olayını Rektör olarak bizzat ben yazıyla bildirdim. Daha sonra arşiv editörü ekte gönderdiğim makaleyi yayımladı. Görüleceği gibi, Etik Kurulu'nun kararına dayanan intihal uyarısını bizzat ODTÜ Rektörü'nün yaptığı makalede vurgulanmaktadır.

Ancak Nature dergisinde çıkan yazıda ODTÜ yönetimi olarak tespit ve uyarı yaptığımız ve olayı ortaya çıkardığımız maalesef belirtilmemiştir. Sanırım siz de bu nedenle beni göreve davet etmektesiniz.

Ben görevimi Nature dergisindeki makaleden aylar önce yaptım, soruşturma açıp öğrencilerin doktora programından çıkarılmalarını sağladım.

YÖK, TÜBİTAK ve Mersin Üniversitesi Rektörlüğü'ne 16 Nisan 2007 tarihli yazıları yazıp bilgilendirdim.

Ayrıca, ilk yazınızın çıktığı gün Anadolu Ajansı'na ekte kopyasını gönderdiğim 13 Eylül 2007 tarihli detaylı bir açıklama yapmıştım. Ancak, maalesef ikinci yazınızda da ODTÜ Rektörlüğü'nü hiçbir şey yapmamış gibi göstermektesiniz.

Gerekli açıklamayı yapacağınız umuduyla konuya gösterdiğiniz hassasiyete teşekkür ederim.

Saygılarımla.

Prof. Dr. Ural Akbulut
Rektör

!

Türkiye yırtıcı, şaibeli, sahte ve fake dergilerde en çok yayın yapan 3. ülke

Predatory journals: Who publishes in them and why? - Selçuk Beşir Demir Dünyanın en prestijli dergilerinden biri olan Elsevier tarafınd...

Predatory journals: Who publishes in them and why?

.....................................................................


...
...
...

* Rastgele Yazılar




.