NEDEN ?

https://plagiarism-turkish.blogspot.com


Yükseköğretimde Gözetim ve Denetim - Yasal Çerçeve ve Uygulamalar -
Devlet Denetleme Kurulu Raporu (2009) lütfen tıklayın
2547 sayılı Kanun’da öğretim elemanlarının disiplin suçlarına ilişkin yapılması düşünülen değişiklikler hakkında Bilim Akademisi’nin raporu (2016) lütfen tıklayın

14 Nisan 2011

İTÜ'de "Bilim Etiği" Tartışıldı

İntihallerin gündeme geldiği bilim dünyasında bilimsel sahtekârlıklar düzenlenen panelde tartışıldı.
İstanbul Teknik Üniversitesi'nde "Bilim ve Mühendislik Etiği" başlığıyla düzenlenen sempozyumda öğretim üyeleri görüşlerini açıkladı. Panelde konuşan Prof. Dr. Tayfun Akgül, sahtecilik ve intihalle ilgili konuşmasında ÖSYM Başkanı Ali Demir'i de eleştirdi.
Tayfun Akgül, Demir'i İTÜ Fen Bilimleri Enstütüsü Müdürlüğü yaptığı dönemde intihal nedeniyle okuldan uzaklaştırılan kişiye doktora verilmesi nedeniyle eleştirdi. Durumu öğrenir öğrenmez Demir'i aradığını belirten Akgül, "'Böyle bir skandal nasıl oldu' dedim. 'Oldu hocam işte' dedi. Bana dediki 'yazı yaz'. Ben de durumu özetleyen bir yazı yazdım ve yolladım. Ertesi gün cevabı aldım. Ali bey diyorki, 'Enstitümüzü şahibe altında bırakma çalışmanı şiddetle kınıyorum' ifadesini kullandı. Akgül, "Bende bunun üzerine tepkimi karikatür çizerek gösterdim. Derken Ali bey ÖSYM'ye müdür oldu" diye konuştu. Akgül, YGS'deki şifre iddialarıyla ilgili ÖSYM'yi eleştiren karikatürünü de gösterdi..
Zafer KARAKOÇ - İSTANBUL / DHA

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Teşekkür ederiz.

!

Türkiye yırtıcı, şaibeli, sahte ve fake dergilerde en çok yayın yapan 3. ülke

Predatory journals: Who publishes in them and why? - Selçuk Beşir Demir Dünyanın en prestijli dergilerinden biri olan Elsevier tarafınd...

Predatory journals: Who publishes in them and why?

.....................................................................


...
...
...

* Rastgele Yazılar




.