NEDEN ?

https://plagiarism-turkish.blogspot.com


Yükseköğretimde Gözetim ve Denetim - Yasal Çerçeve ve Uygulamalar -
Devlet Denetleme Kurulu Raporu (2009) lütfen tıklayın
2547 sayılı Kanun’da öğretim elemanlarının disiplin suçlarına ilişkin yapılması düşünülen değişiklikler hakkında Bilim Akademisi’nin raporu (2016) lütfen tıklayın

20 Mayıs 2010

Melih Aşık - İntihal rezaleti (Milliyet)

Bir üniversite öğretim üyesinin “intihal” yani “aşırma” ile suçlanması ciddi olaydır. Bir akademisyen için zaten daha ağır bir suçlama düşünülemez. O yüzden ciddi bir öğretim üyesi böyle bir suçlamanın altında yaşayamaz.  Tabii o öğretim üyesinin çalıştığı kurum da...
Ancak intihal suçlamasına karşı ne suçlamaya hedef olan Prof. İzzet Özgenç’ten ne de görev yaptığı YÖK’ten en küçük bir ses çıkıyor...
Bırakın bir açıklama yapmayı... YÖK intihalle suçlanan bu üyesini ödüllendirdi, kurulacak Türk - Alman üniversitesine birinci sıradan rektör adayı bile gösterdi...
İzzet Özgenç’le ilgili intihal suçlamasını bir süre önce Eğitim Sen yaptı. İddiaya göre, YÖK Yürütme Kurulu üyesi olan Prof. Dr. İzzet Özgenç’in 1997 yılında hazırladığı doçentlik çalışması, büyük ölçüde, Almanya’nın Osnabrück Üniversitesi’nden Prof. Dr. Hans Achenbach’ın 1974 yılında Berlin’de yayımlatılmış bulunan  “Historische und dogmatische Grundlagen der strafrechtssystematischen Schuldlehre” isimli eserinden alınmıştır. Toplam 132 sayfa olan doçentlik tezinin ilk elli sayfası doğrudan Achenbach’ın eserinden kaynak belirtilmeden aktarılmıştır. Burada kullanılan 290 referansın 202 adedi doğrudan ve sıralı bir biçimde Achenbach’ın eserini takip etmektedir.
Belgeler 25 Şubat 2010 günü, YÖK Başkanı Yusuf Ziya Özcan’a sunuluyor. Sendikanın bilgilendirilmesi isteniyor,. Ancak aradan üç ay geçtiği halde YÖK’ten ses seda çıkmıyor.
Üstüne üstlük Özgenç rektörlüğe aday gösteriliyor.
Çürümüşlüğün bu kadarı fazla değil mi?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Teşekkür ederiz.

!

Türkiye yırtıcı, şaibeli, sahte ve fake dergilerde en çok yayın yapan 3. ülke

Predatory journals: Who publishes in them and why? - Selçuk Beşir Demir Dünyanın en prestijli dergilerinden biri olan Elsevier tarafınd...

Predatory journals: Who publishes in them and why?

.....................................................................


...
...
...

* Rastgele Yazılar




.