NEDEN ?

https://plagiarism-turkish.blogspot.com


Yükseköğretimde Gözetim ve Denetim - Yasal Çerçeve ve Uygulamalar -
Devlet Denetleme Kurulu Raporu (2009) lütfen tıklayın
2547 sayılı Kanun’da öğretim elemanlarının disiplin suçlarına ilişkin yapılması düşünülen değişiklikler hakkında Bilim Akademisi’nin raporu (2016) lütfen tıklayın

17 Mayıs 2010

EĞİTİM SEN - YÖK, İntihal İddialarını Görmezden Gelip İzzet Özgenç’e Ödül mü Veriyor?

Kurumların yöneticisi olan kişilerden yönettikleri kurumların hukuki ve etik ilkelerine uygun davranmaları beklenir. Bugün Yüksek Öğretim Kurulu’nda, üniversiteler için en büyük günah sayılan “bilimsel aşırma” (intihal) fiilini işlemiş olduğu iddia edilen bir kimse görev yapmaktadır. Yakın zamana kadar Yüksek Öğretim Kurulu Başkanvekilliği görevini yürüten, bugün YÖK Yürütme Kurulu üyesi olan Prof. Dr. İzzet Özgenç’in 1997 yılında hazırladığı doçentlik çalışmasının esasını Almanya’nın Osnabrück Üniversitesinde öğretim üyesi olan Prof. Dr. Hans Achenbach’ın 1974 yılında Berlin’de yayımlatılmış bulunan “Historische und dogmatische Grundlagen der strafrechtssystematischen Schuldlehre” isimli eserinin oluşturduğu iddiası ortadadır.
Şimdi de hakkında intihal yaptığı yolunda iddialar bulunan İzzet Özgenç’in kurulacak olan Türk-Alman Üniversitesine YÖK tarafından birinci sırada rektör adayı olarak önerildiği haberi, basın-yayın organlarında yer almıştır. Hakkında intihal haberleri olan ve bunun karşısında suskunluğunu koruyan bir isim olan İzzet Özgenç, hem rektörlük için adaylık başvurusu yapmakta bir sakınca görmemiş; üstüne üstlük de YÖK Genel Kurulu kendisini bu üniversitenin rektörlüğü için birinci sıradan aday olarak göstermiştir.
Eğitim Sen olarak soruyoruz: YÖK, İzzet Özgenç hakkında ortaya attığımız iddiaları inceleyip, iddiaların aksini mi ispatlamıştır? Böylece İzzet Özgenç’in rektör olarak atanmasında bir sakınca olmadığı kanaatine mi varılmıştır? Yoksa YÖK, İzzet Özgenç hakkındaki iddiaları inceleyip intihal iddialarının doğruluğuna inanarak bilimsel hırsızlığı özendirmek ve teşvik etmek adına İzzet Özgenç’e ödül vermeyi mi uygun görmüştür? YÖK’ün rektör atama kriterlerinde bilimsellik yerine yandaşlık mı birinci sıradadır? Tüm bu sorular ortadadır ve yanıtlanmayı beklemektedir. Eğitim Sen bu soruların yanıtlanması için konunun takipçisi olmayı sürdürecek ve her türlü hırsızlığa olduğu gibi, bilimsel hırsızlığa karşı da mücadelesini yürütmekten geri adım atmayacaktır.
EĞİTİM SEN MERKEZ YÖNETİM KURULU

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Teşekkür ederiz.

!

Türkiye yırtıcı, şaibeli, sahte ve fake dergilerde en çok yayın yapan 3. ülke

Predatory journals: Who publishes in them and why? - Selçuk Beşir Demir Dünyanın en prestijli dergilerinden biri olan Elsevier tarafınd...

Predatory journals: Who publishes in them and why?

.....................................................................


...
...
...

* Rastgele Yazılar




.