NEDEN ?

https://plagiarism-turkish.blogspot.com


Yükseköğretimde Gözetim ve Denetim - Yasal Çerçeve ve Uygulamalar -
Devlet Denetleme Kurulu Raporu (2009) lütfen tıklayın
2547 sayılı Kanun’da öğretim elemanlarının disiplin suçlarına ilişkin yapılması düşünülen değişiklikler hakkında Bilim Akademisi’nin raporu (2016) lütfen tıklayın

2 Şubat 2008

Prof.Dr.Rıdvan Karluk - YÖK Başkanı Prof. Dr. Özcan Dönemi’nde İlk 500’e Giren Üniversitelerimizin Sayısı Nasıl Artabilir? (Sakarya Gazetesi)

>>>

Ekonomik güç ve nüfus büyüklüğü açısından dünyanın ilk 20 ülkesi arasına girme başarısını gösteren Türkiye, aynı başarıyı bilimde gösterememiştir.


Türkiye bilimsel makale üretme sayısı bakımından 20 nci sıradadır. Fakat dünya bilim makalelerine katkısı yüzde 1`in altındadır. Türkiye adresli makalelere yapılan atıf sayısı ise daha da düşüktür.

Eğer Türkiye`deki üniversite hocaları başkalarının ürettikleri doktora tezinden parçalar alıp, doktora tez hocasının adını da yazıp "sağa sola" makale olarak gönderiyorlarsa ve bu makaleler de orijinal olup olmadığı araştırılmadan basılabiliyorsa, Türkiye`de bilimin ruhuna fatiha okumak gerekir.

Hırsızlığı ortaya çıkaranları hırsız hocalar bir de tehdit ediyorlarsa, Türkiye üniversitelerinde üretilen makalelere güven sarsılır.

Bu acı tablonun değişmesi için üniversitelerimiz, gerçek bilim insanlarına önem vermek zorundadırlar. Sepetteki sağlam elmaların da çürümemesi için, bilimsel hırsızlık yapan hocaları YÖK ve üniversitelerimiz "kol kırılır yen içinde kalır" zihniyeti ile korumaya çalışmamalıdır.

Aksine, onları bilim dünyasından hızla uzaklaştırmalıdırlar.>>>

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Teşekkür ederiz.

!

Türkiye yırtıcı, şaibeli, sahte ve fake dergilerde en çok yayın yapan 3. ülke

Predatory journals: Who publishes in them and why? - Selçuk Beşir Demir Dünyanın en prestijli dergilerinden biri olan Elsevier tarafınd...

Predatory journals: Who publishes in them and why?

.....................................................................


...
...
...

* Rastgele Yazılar




.