NEDEN ?

https://plagiarism-turkish.blogspot.com


Yükseköğretimde Gözetim ve Denetim - Yasal Çerçeve ve Uygulamalar -
Devlet Denetleme Kurulu Raporu (2009) lütfen tıklayın
2547 sayılı Kanun’da öğretim elemanlarının disiplin suçlarına ilişkin yapılması düşünülen değişiklikler hakkında Bilim Akademisi’nin raporu (2016) lütfen tıklayın

25 Kasım 2011

İntihal olaylarında kaygı verici artış - (Milliyet)

CHP Antalya Milletvekili Gürkut Acar’ın soru önergesine Milli Eğitim Bakanı Ömer Dinçer’in verdiği yanıt, 2002 yılından sonra intihal iddiası ile ilgili başvurular ve uygulanan disiplin cezalarının sayısında artış olduğunu ortaya koydu.
Buna göre 2001 yılında 1 akademisyen hakkında üniversite öğretim mesleğinden çıkarma cezası verildi. 2005’te 16 akademisyen, 2007’de 11, 2009’da 17 akademisyen hakkında intihal iddiasıyla başvuru yapıldı.
-İNTİHAL GEREKÇESİYLE VERİLEN DİSİPLİN CEZALARININ 39’U YARGIYA TAŞINDI-
CHP Antalya Milletvekili Gürkut Acar, YÖK Başkanlığı’na intihal iddiasıyla gelen dosyaları, verilen disiplin cezalarını, kaçının yeniden incelemeye alındığını, yeniden inceleme yoluyla disiplin cezaları kaldırılan akademisyenleri sordu.
Milli Eğitim Bakanı Ömer Dinçer, Yükseköğretim Kurulu Başkanlığınca, 24 Ekim 2011 tarihli yazıyla soru önergesini yanıtladı.
Milli Eğitim Bakanı Ömer Dinçer, başkanlıklarının intihal gerekçesiyle verdiği disiplin cezalarının 39’unun idari yargıya taşındığı, 7’sinin iptal edildiği, 12’si hakkında da Disiplin Cezalarının Affına Dair Kanun kapsamında işlem yapıldığını bildirdi.
-2000-2007 YILLARINDA İNTİHAL NEDENİYLE VERİLEN CEZADAN 4’ÜNE İTİRAZ YAPILDI-
Milli Eğitim Bakanı, 2000-2007 döneminde, intihal nedeniyle verilen disiplin cezasından 4’ünün ilgililerin itirazı üzerine Kurullarınca yeniden değerlendirildiği, ancak daha önceki kararlarda herhangi bir değişikliğe gidilmediğini ifade etti.
-YILLARA GÖRE İNTİHAL İDDİASI İLE İLGİLİ UYGULANAN DİSİPLİN CEZALARI-
Milli Eğitim Bakanı Ömer Dinçer, yıllara göre intihal iddiası ile ilgili başvurular ve uygulanan disiplin cezaları hakkında da bilgi verdi.
Milli Eğitim Bakanı’nın verdiği bilgiye göre, 2000 tarihinde 1 akademisyen hakkında başvuru yapıldı ve üniversite öğretim mesleğinden çıkarma cezası uygulandı. 2001’de 1 akademisyen hakkında yapılan başvuruda üniversite öğretim mesleğinden çıkarma cezası verildi.
-2009’da 17 AKADEMİSYEN HAKKINDA BAŞVURU YAPILDI-
2002’de intihal iddiasıyla ilgili 3 akademisyen hakkında başvuru yapıldı. Uygulanan disiplin cezaları; üniversite öğretim mesleğinden çıkarma oldu.
2003’te 10 akademisyen hakkında başvuru yapıldı. Uygulanan disiplin cezaları; 2 üniversite öğretim mesleğinden çıkarma, 3 alt ceza- görevinden çekilmiş sayma cezası oldu.
2004’te 6 akademisyen ile ilgili başvuru yapıldı. Uygulanan disiplin cezaları; 2 üniversite öğretim mesleğinden çıkarma ve 1 alt ceza- görevinden çekilmiş sayma cezası şeklinde oldu.
2005’te 16 akademisyen hakkında başvuru yapıldı. Uygulanan disiplin cezaları; 6 üniversite öğretim mesleğinden çıkarma ve 2 alt ceza-görevinden çekilmiş sayma cezası.
2006’da 9 akademisyen hakkında başvuru yapıldı. Uygulanan disiplin cezaları 5 üniversite öğretim mesleğinden çıkarma.
2007’de 11 akademisyen hakkında intihal iddiasıyla ilgili başvuru yapıldı. Uygulanan disiplin cezaları; 2 üniversite öğretim mesleğinden çıkarma.
2008’de 6 akademisyen hakkında başvuru yapıldı. Uygulanan disiplin cezaları; 1 alt-ceza görevinden çekilmiş sayma cezası.
2009’da 17 akademisyen hakkında başvuru yapıldı. Uygulanan disiplin cezaları; 2 alt-ceza-görevinden çekilmiş sayma cezası.
2010’da 9 akademisyen hakkında başvuru yapıldı. Uygulanan disiplin cezaları; 2 alt-ceza- görevinden çekilmiş sayma cezası.
2011’de 7 akademisyen hakkında başvuru yapıldı. Uygulanan disiplin cezaları; 3 alt-ceza-görevinden çekilmiş sayma cezası.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Teşekkür ederiz.

!

Türkiye yırtıcı, şaibeli, sahte ve fake dergilerde en çok yayın yapan 3. ülke

Predatory journals: Who publishes in them and why? - Selçuk Beşir Demir Dünyanın en prestijli dergilerinden biri olan Elsevier tarafınd...

Predatory journals: Who publishes in them and why?

.....................................................................


...
...
...

* Rastgele Yazılar




.