NEDEN ?

https://plagiarism-turkish.blogspot.com


Yükseköğretimde Gözetim ve Denetim - Yasal Çerçeve ve Uygulamalar -
Devlet Denetleme Kurulu Raporu (2009) lütfen tıklayın
2547 sayılı Kanun’da öğretim elemanlarının disiplin suçlarına ilişkin yapılması düşünülen değişiklikler hakkında Bilim Akademisi’nin raporu (2016) lütfen tıklayın

14 Nisan 2008

Prof. Dr. Rıdvan Karluk - BİLİMDE SAHTEKARLIK ARTIYOR (Sakarya Gazetesi)

Yukarıdaki başlık, Anadolu Üniversitesi'nin yayın organı olan Anadolu Haber'in son sayısında (Sayı:457, 4-10 Nisan 2008) yer almıştır. Hilal Kahya'nın haberine göre TÜBA şeref üyesi ve İstanbul Teknik Üniversitesi öğretim üyesi Prof. Dr. Özer Bekaroğlu, bilimde ahlak dışı davranışların artmasını bilimin çok hızlı gelişmesine bağlamıştır.

Prof. Bekaroğlu bu görüşünü, 25 Mart 2008 tarihinde AÜ Akademik Gelişim Birimi tarafından düzenlenen "Bilim Politikası ve Bilimde Etik" konulu konferansta açıklamıştır.

Ben Prof. Dr. Bekaroğlu gibi bilimde ahlak dışı davranışların -BİLİMSEL HIRSIZLIKLARIN (intihal)- artmasının sebebinin bilimin çok hızlı gelişmesi olduğuna inanmıyorum.

Bence gerçek sebep, intihalci hocaların korunup kollanması, "kol kırılır yen içinde kalır" görüşünün açıkçası "benim hırsızım iyidir" zihniyetinin üniversitelerimizde yaygınlaşmasıdır.

Bu köşede bilimsel hırsızlıklar ve hırsızlık yapan doktor, doçent ve profesörler ile ilgili olarak çok sayıda yazım yayınlanmıştır. Bu yazılarımda intihal yapan bazı üniversitelerimize mensup prof. doç. ve yrd. doçentlerin intihallerine değindim.
>>>

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Teşekkür ederiz.

!

Türkiye yırtıcı, şaibeli, sahte ve fake dergilerde en çok yayın yapan 3. ülke

Predatory journals: Who publishes in them and why? - Selçuk Beşir Demir Dünyanın en prestijli dergilerinden biri olan Elsevier tarafınd...

Predatory journals: Who publishes in them and why?

.....................................................................


...
...
...

* Rastgele Yazılar




.