NEDEN ?

https://plagiarism-turkish.blogspot.com


Yükseköğretimde Gözetim ve Denetim - Yasal Çerçeve ve Uygulamalar -
Devlet Denetleme Kurulu Raporu (2009) lütfen tıklayın
2547 sayılı Kanun’da öğretim elemanlarının disiplin suçlarına ilişkin yapılması düşünülen değişiklikler hakkında Bilim Akademisi’nin raporu (2016) lütfen tıklayın

3 Ocak 2012

5 yılda 270 makale yazan akademisyen! (soL Haber)

Yılın son gününde Ekşisözlük'te eşine az rastlanır bir akademisyen örneği gündeme getirildi: Dr. Ahmet Yıldırım, 5 yılda 270 tane makale yazmıştı! İddiaların ardından Yıldırım, kişisel sayfasındaki "makalelerini" tek tek sildi, daha sonra intihar ettiği iddia edildi.
31 Aralık gecesi, Ekşisözlük'te felixis rumuzuyla yazan bir kullanıcı, "5 yılda 270 makale yazan akademisyen" başlığını açtı. Yazarın iddiası, Ege Üniversitesi kadrosunda yer alan Yrd. Doç. Dr. Ahmet Yıldırım'ın 5 yılda toplam 270 makale yazmış olmasının biraz "tuhaf" olduğuydu.
Başlık açıldıktan bir gün kadar sonra, Yıldırım'ın kişisel sitesindeki makalelerin tamamının silinip yalnızca site sayacının kalmasının ardından işler daha da tuhaflaştı. Basına da yansıdığı şekilde, Ahmet Yıldırım intihara teşebbüs etmişti.
Bu kadar makale yazmak normal mi?
Türkiye'deki akademik camianın "intihal" suçlaması nedeniyle daha önce de sarsıldığı biliniyor. 2007 yılında Nature dergisinde yayımlanan bir makale, aralarında 18 Mart Üniversitesi Fen Fakültesi Dekanı İhsan Yılmaz'ın, iki ODTÜ Fizik Bölümü doktora öğrencisinin de bulunduğu 14 kişinin 65 makalesi, intihal gerekçesiyle fizikteki en büyük makale sunucusu olan arxiv.org'dan silinmişti. Bu vakanın önde gelen ismi, ODTÜ Fizik Bölümü'nden Mustafa Saltı 22 ayda 40 tane makale yazdığını iddia etmişti.
Ekşisözlük'ten felixis'in iddiasına göre, Ahmet Yıldırım "intihal" yaptığı matematik makalelerindeki değişkenleri değiştirerek kendi makalesi gibi yazıyor, bazı makalelerde giriş kısımlarını bire bir kopyalayarak, makalesinin yalnızca bir yerinde intihal yaptığı makaleye atıf yapıyordu. Daha ilginci, yukarıda da bahsedilen fizikte intihal skandalında görülen, grup kurarak kendi makalelerine atıfları şişirme yönteminin Ahmet Yıldırım tarafından da kullanılıyor oluşu. Bu yöntemde, bazı insanlar bir araya geliyor, kendi makalelerine atıfta bulunup ortak makaleler yazarak yine kendilerinin editör oldukları dergilerde yayımlatıyorlar.
Öte yandan, 5 yılda 270 makale, yine Ekşisözlük'te yapılan bir hesaba göre haftada bir makale ediyor ki, bu akademi dünyasında pek mümkün değil. Ömrünü matematiğe vakfetmiş akademisyenlerin bile akademik kariyerlerinde bu kadar makale yazamadıkları görülüyor. Örneğin ünlü matematikçi Ali Nesin'in, hayatı boyunca 87 makale yayımladığı CV'sinden anlaşılıyor.
sankaranarayanan rumuzlu yazar ise, Yıldırım'ın makalelerinin hemen hemen yarısında ismi geçen Pakistanlı matematik profesörü Syed Tauseef Mohyud-din'i araştırmış. Ahmet Yıldırım'ın makalelerinden 80 tanesi World Applied Sciences Journal isimli bir dergide yayımlanmış ve bunların hemen hemen hepsi Mohyud-din ile birlikte çıkardığı makaleler. Bu derginin misafir editörleri ise Ahmet Yıldırım ve Mohyud-din!
Yıldırım'dan cevap: Çok yokluk çektim!
Ekşisözlük'teki intihal iddiasının ardından Yıldırım'ın kişisel Facebook sayfası olduğu iddia edilen bir hesaptan açıklama geldi. Yıldırım, ne kadar zorluklar içerisinde büyüdüğünü, kayıt yaptırdığı lisenin kayıt parasını ayakkabı boyacılığı yaparak ödediğini anlatırken, "şerefli bir vatan evladı" olduğunu söylemeyi de unutmuyor. Yıldırım, "nonlinear science" isimli ekibi 15 ülkeden 50 kişiyle kurduklarını da itiraf ediyor. ABD'ye misafir olarak gittiği zaman, bir hocanın kendisini odasından kovduğunu, hocanın "Ermeni" olduğunu vurgulayarak söylüyor.
İntihar iddiası
Olayın duyulmasının ardından ise, Ahmet Yıldırım'ın intihar ettiği iddiası yayılmaya başladı. Yıldırım, Facebook hesabından şu iletiyi paylaştı:
"CANIM KARIMA, ELVEDA.
COK DENEDIM OLMADI,SEN HEP DERDIN YA ALLAH SAGLIK VERSIN, BANA SAGLIK YETMEDI BIRTANEM.BEN MENENJIT OLDUM 1 YASINDA AMA HALA KENDIME GELEMEDIM,HALA DELIYIM O GUN BUGUNDUR.
SEN VE BEBISIM MIRZAYI UYANDIRMA KIYAMADIM,MEMLEKETTE HERYER AYDINLIKTIR SIMDI,BURADA ZIFIRI KARANLIK.
SABAH NAMAZINA KADAR BEKLEYEMEDIM,OLUR DA MIRZA UYANIR BENI GORUR VAZGECERIM DIYE.OYSA NE GUZEL ALISMISTIM BURADA SABAH NAMAZLARINA.HEM SOSYALIST HEM DINCIYIM HEM DE KURT.AL BIRINI VUR OTEKINE.
BEBEGIME IYI BAK.1.5 YASINA GELDI AMA HALA SIVI YIYEBILIYOR.
NEDIR BUNDAN CEKECEGIN BAKALIM.
BABASINDAN MATEMATIK DERSLERI ALMA FIRSATINI KACIRDI VELET.
BENDEN SONRA INSALLAH KATI BIRSEYLER YER.
GUZEL ASKIM SENI IDARE ETCEK KADAR PARA VAR BANKADA.
BANKA VE DIGER BILGILER BILGISAYAR MASASINDA.
SU LANET TELEFON NUMARASINI BIR TURLU EZBERLEYEMEDIM.
+1 813 418 93 25
SEN DE BENDEN FARKLI DEGILSIN.SANA ULASMAK ISTEYEN YAKINLARIMIZ ICIN FACEDE ILAN EDIYOM.DUN SALAK GIBI SATICIYA DA YANLIS NUMARA VERDIM.GITMEDEN SANA O KUPELERI ALDIM YA, BANA SEVINDIGINI SOYLEDIN YETER.
KENDINE VE YAVRUMA IYI BAK NILUFER.
SENI SEVIYORUM.OLUMUMDEN KIMSE SORUMLU DEGILDIR.BENIM DE VATAN ICIN ODEYECEGIM BEDEL BUYMUS.
HERSEY GIBI OLUMDE YENI BIR BASLANGICTIR, BEN KAVGADAN KORKMADIM AMA 2 YILDIR CEKTILERIM ARTIK DAYANILMAZDI,GUCUM KALMADI YARABBIM, SEN BENIM GUNAHLARIMI AFFET..."
Daha sonra, eşi tarafından yapılan açıklamada, Ahmet Yıldırım'ın sağlık durumunun iyi olduğu belirtildi. Yıldırım'ın uyku ilacı içtiği söyleniyor.
Zaman'a röportaj, Önder Aytaç'a şikayet
Zaman gazetesine 5 Aralık 2010 tarihinde röportaj veren Ahmet Yıldırım, Zaman tarafından şöyle tanıtılmıştı:
"Yıldırım, uluslararası dergilerde yayımlanmış 200 makaleye sahip, sempozyumlarda 130'a yakın bildiri sundu. Yayınları binden fazla atıf aldı, dergilerin yayımlayacağı 150'ye yakın esere hakemlik yaptı. Halen sekiz uluslararası dergide editörlük görevi yürütüyor, 10 ülkeden 40 araştırmacıyla çalışıyor. EÜ'de 2010 yılında binden fazla akademisyenin hazırladığı yayınların yüzde 17'si Yıldırım'a ait. Kendi fakültesindeki yayınların da yüzde 40'ında imzası var. Bu kadar başarı, yine de Yrd. Doç. Dr. Yıldırım'ın Türkiye'de doçent olmasına yetmiyor. 2009 Nisan ayındaki doçentlik başvurusu, Üniversiteler Arası Kurul'un oluşturduğu beş kişilik jüri tarafından oyçokluğuyla reddedildi."
Yıldırım hakkında bir başka bilgi de, 23 Ocak 2011 tarihinde, Önder Aytaç'ın "Yök başkanı bu yazıyı okumalı" başlıklı yazısı. Aytaç, Ege Üniversitesi'nden bir "twittaşının" kendisine mail attığını söylüyor, ancak maili atan akademisyenin ismini vermeyeceğini belirtiyordu. Aytaç, kendisine gelen maili yazısında paylaşıyor:
"...Size önceden sorunumdan bahsetmiştim biraz.
Buradakiler beni yıldırmak için soruşturma açtırmışlardı.
Bu aralar da benim soruşturma jürimde olanlar. Kahve sohbetlerinde ve çay odalarında beni AK Partili diye yerden yere vuruyorlar
Bu adamlardan nasıl bir düzgün karar çıkar şüpheliyim.
Cumhurbaşkanımız Abdullah Gül bana daha önce birkaç kez mektup yollamıştı. Bunlar da; 'vay efendim bu adamlar nasıl böyle mektuplaşıyorlar diye iyice hazımsız davranıyorlar.
Beni çalıştığım bölümde yalnızlaştırıp benim buradan kopmam için sürekli uğraşıyorlar. Ağustos ayında 1 yıllığına ABD'den araştırma burs kazandım ve oraya gideceğim.
Benim danışmanımı bile ikna etmişler, o da bana; 'git ve bir daha buraya gelme' diyor. 'Aksi halde hem doçent olmamı hem de bölümde kalmamı engelleyecekler' diyor.
Kısacası ben bölümde yapayalnız kaldım. Ben de bu sorunları halletmek için YÖK Denetleme Kurulu Başkanımızdan randevu aldım.
31 Ocak saat 11.00de görüşmem var. Bu soruşturma yüzünden kafam biraz bölünmüş vaziyette.
Ben 10 ülkeden 40 adamla beraber çalışıyorum, o ekibi yönetiyorum ve kafam dağınık olunca çalışmalarım da oldukça aksıyor.
Ege Üniversitesinde, uzmanı olduğum alanda en çok bilimsel makalesi olan 2 kişiden birisiyim. Türkiye'de alanımda, uluslar arası hakemli dergilerde de en çok bilimsel sahibi olan ilk kişiyim.
Ama bu sahipsizlik ve yalnızlık duygusu beni derinden yaralıyor. Ben bilim yapamazsam ölürüm, gecelere kadar çalışıp bilim yaparken de, önümü tıkayan bu çeteleşmiş yapı ile uğraşamıyorum. Bu işi çözecek olan Rektörlük de, bana zaman zaman destek verdiklerini söylüyorlar ama Rektör Bey, beni bir kez bile çağırıp, bu konu ile ilgili benimle konuşmadı ki ben defaatle kendisinden randevu talebinde de bulundum."

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Teşekkür ederiz.

!

Türkiye yırtıcı, şaibeli, sahte ve fake dergilerde en çok yayın yapan 3. ülke

Predatory journals: Who publishes in them and why? - Selçuk Beşir Demir Dünyanın en prestijli dergilerinden biri olan Elsevier tarafınd...

Predatory journals: Who publishes in them and why?

.....................................................................


...
...
...

* Rastgele Yazılar




.