NEDEN ?

https://plagiarism-turkish.blogspot.com


Yükseköğretimde Gözetim ve Denetim - Yasal Çerçeve ve Uygulamalar -
Devlet Denetleme Kurulu Raporu (2009) lütfen tıklayın
2547 sayılı Kanun’da öğretim elemanlarının disiplin suçlarına ilişkin yapılması düşünülen değişiklikler hakkında Bilim Akademisi’nin raporu (2016) lütfen tıklayın

19 Aralık 2010

'Para vererek akademik makale yayınlatmadık' (OLAY)

Aykut GÜNGÖR
Matematik bölümü öğretim üyelerinin son yıllarda büyük özveri göstererek akademik ve sosyal alanda birçok başarıya imza attıklarını anlatan Fen Edebiyat Fakültesi Dekanı Prof. Dr İsmail Naci Cangül, öğretim üyelerinin haberde adı geçen siteye hiçbir ödeme yapmadıklarını, doçent ve profesör olmak için bu sitede yayınlanan makalelerinin hiçbir önemi bulunmadığını vurguladı. Öğretim üyeleri ile ilgili yapılan haberin araştırılmadan, eksik ve yanlış bilgilerle yapıldığına değinen Cangül, sorumsuzca yayınlanan bu haber nedeni ile çalışma arkadaşlarının kamuoyu ve öğrencileri karşısında zor durumda kaldığını anlattı.
YASAL HAKLARIMIZ KULLANACAĞIZ...
Dekanlık olarak 5 öğretim üyesi hakkında hiçbir şekilde soruşturma açmayacaklarını ifade eden Cangül, Uludağ Üniversitesi'nin Hukuk Bürosu'nun konu ile ilgili çalışmaya başladığını asılsız haber ile ilgili tüm yasal haklarını kullanacaklarını söyledi. Waset.org isimli sitenin indeks dergisi olmadığını, bilimsel makalelerin ancak indeks dergilerde yayınlandığı zaman akademik çalışmalarda gösterilebildiğini anlatan Cangül, sözü geçen öğretim üyelerinin 2006-2010 yılları arasında SCI ve SCI EXPANDED dergilerinde toplam 24 yayını bulunduğunu söyledi. Hazırlanan bilimsel çalışmaların indeks olarak kabul edilen ve dünyanın en önemli bilimsel yayın yapan dergileri arasında yer alan SCI ve SCI EXPANDED yayınlandığını vurgulayan Cangül, doçent ya da profesör ünvanlarının sadece bilimsel makalelerle alınmadığını söyledi. Akademik ünvanlar için 5 kişilik bir jürinin olduğunu belirten Cangül, para ya da hayali makalelerle doçent ya da profesör olmanın Türkiye'de mümkün olmadığını kaydetti. Doç. Dr Ahmet Tekcan'ın bir yıl içerisinde 14 makale yayınladığı yönündeki haberin tamamen gerçek dışı olduğunu anlatan Cangül, “Haberi yapan kişi daha dikkatli şekilde siteyi inceleseydi 5 öğretim üyesinin son 4 yıl içerisinde toplan 22 makalesinin yayınlandığını görecektir. Üstelik matematik alanında bir yılda 14 makale iddia edildiği gibi imkansız değildir. Waset yayınladığı makaleleri ücretsiz yayınladığını bildirmesine rağmen basında makalelerin para ile yayınlatıldığı iddiaları tamamen iftiradır ve çirkindir. Öğretim üyelerimiz makalelerini yayınlatmak için hiçbir ücret ödememişlerdir” şeklinde konuştu.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Teşekkür ederiz.

!

Türkiye yırtıcı, şaibeli, sahte ve fake dergilerde en çok yayın yapan 3. ülke

Predatory journals: Who publishes in them and why? - Selçuk Beşir Demir Dünyanın en prestijli dergilerinden biri olan Elsevier tarafınd...

Predatory journals: Who publishes in them and why?

.....................................................................


...
...
...

* Rastgele Yazılar




.