NEDEN ?

https://plagiarism-turkish.blogspot.com


Yükseköğretimde Gözetim ve Denetim - Yasal Çerçeve ve Uygulamalar -
Devlet Denetleme Kurulu Raporu (2009) lütfen tıklayın
2547 sayılı Kanun’da öğretim elemanlarının disiplin suçlarına ilişkin yapılması düşünülen değişiklikler hakkında Bilim Akademisi’nin raporu (2016) lütfen tıklayın

5 Mart 2008

Türk Astronomi Derneği - TAD

Etik İlkeler Belgesi

Bir bilimsel meslek kuruluşu olarak Türk Astronomi Derneği bilimsel araştırma ve akademik dürüstlük ile ilgili aşağıdaki temel etik ilkeleri benimser ve duyurur:

  1. NE bulundu, NASIL bulundu:
    Bilimsel araştırmada deney, gözlem ve hesaplardan elde edilen sonuçların hiç bir şekilde çarpıtılmamasına, sonuçların nasıl bulunduğunun ve hata paylarının tartışılmasına, sonuçlara ekleme yapılmamasına, gözlem ve deneyden çıkmayan sonuçların gerçek araştırma sonucu izlenimi verecek şekilde yayınlanmamasına özen gösterilir.
  2. Araştırmayı KİM yaptı:
    Araştırma sonuçları yayınlanırken sadece bu araştırmaya katkıda bulunmuş kişilerin isimleriyle yayınlanır, katkısı olmayan kişilerin isimleri yazarlar arasına katılmaz.
  3. BİLGİNİN KAYNAĞI'nı belirtme:
    Başkalarının araştırmalarından veya çalışmalarından yararlanılıyorsa, bu durum açıkça belirtilir. Yayınlanmış veya yayınlanmamış kaynaklardan doğrudan alıntı ancak hem "tırnak işaretleri" ile belirtilerek hem de atıf verilerek yapılır. Bu usuller yazarların kendi eserlerinden alıntı yapmaları halinde de, veya alıntı özgün sonuçlar içermese de uygulanır. Bilgi kaynağının doğru şekilde hakkını verme kuralı sadece araştırma makaleleri için değil, ders kitabı, popüler kitap, derleme, çeviri vb her türlü ürün için geçerlidir.
  4. KATKININ NİTELİĞİ'ni belirtme:
    Yapılan yayın özgün araştırma değilse, telif, derleme , veya çeviri olduğunun yayında açıkça ve doğru olarak belirtilmesi gerekir.
  5. Ortak çalışmalarda, eğitim ve yönetimde DÜRÜSTLÜK:
    Araştırmacılar, akademik kurumlarında ve araştırma kurumlarındaki yöneticiler, öğretim üyeleri ve öğrenciler konumlarını ve yetkilerini sadece araştırmayı ve araştırmacıları destekleme yönünde kullanmalıdırlar. Akademik yükseltme, lisans ve lisansüstü eğitim, tez ve jürilerde, izin ve görevlendirmelerde, proje başvuru ve değerlendirmelerinde araştırma yetkinliği dışındaki etkenler, özellikle kişisel ilişkiler ve grup ilişkileri akademik değerlendirmelerin ve araştırma etkinliklerinin önüne geçmemelidir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Teşekkür ederiz.

!

Türkiye yırtıcı, şaibeli, sahte ve fake dergilerde en çok yayın yapan 3. ülke

Predatory journals: Who publishes in them and why? - Selçuk Beşir Demir Dünyanın en prestijli dergilerinden biri olan Elsevier tarafınd...

Predatory journals: Who publishes in them and why?

.....................................................................


...
...
...

* Rastgele Yazılar




.