NEDEN ?

https://plagiarism-turkish.blogspot.com


Yükseköğretimde Gözetim ve Denetim - Yasal Çerçeve ve Uygulamalar -
Devlet Denetleme Kurulu Raporu (2009) lütfen tıklayın
2547 sayılı Kanun’da öğretim elemanlarının disiplin suçlarına ilişkin yapılması düşünülen değişiklikler hakkında Bilim Akademisi’nin raporu (2016) lütfen tıklayın

5 Aralık 2014

Dr. Tansu Küçüköncü (*) - Üniversite – Üniversite Öğrencisi – Üniversite Mezunu Nedir, Ne Değildir ?

Üniversite, özellikle rönesanstan beri 300 yılı aşkın süredir, dünyanın ortak mirası olan “bilimsel bilgi”nin artmasına katkıda bulunulması ve yeni nesillere aktarılması beklenen başlıca yerdir. 
Asla “yalan” söylememesi – üretmemesi, dürüst – güvenilir olması beklenen yerdir, üniversite.
Sahtekarların, dolandırıcıların, hırsızların kapısından içeri girememesi beklenen yerdir, üniversite.
“Bilim, bilimsel, bilimsel bilgi, bilimsel yöntem, bilimsel düşünce” denince, ve bunları karşıtlarından, yani “bilim dışı, bilimsel olmayan”dan, ayırmak isteyince referans alınması beklenen yerdir, üniversite.
Toplumun dünyanın gerisinde kalmamasını, ileri gitmesini sağlaması beklenen yerdir, üniversite.
Mobbingin – işkencenin–zulmün kapısından içeri girememesi beklenen yerdir, üniversite. Yöneticilerin–hocaların, kendisine işi düşen hocalardan–çalışanlardan–öğrencilerden harem kuramaması beklenen yerdir, üniversite.
Kapılarının tüm toplumdan öte, tüm dünyaya açık olması beklenen yerdir, üniversite.
Çevresini kale surlarının – dikenli tellerin – bariyerlerin kuşatmaması, girişini deli dumrulların kapamaması – geleni geçeni haraca bağlayamaması – hesap soramaması beklenen yerdir, üniversite.
Şeffaf olması, tüm dünyaya hesap verebilmesi beklenen yerdir, üniversite.
Üniversitede dünyanın ortak mirası olan “bilimsel bilgi”nin özellikle aktarılması beklenendir, üniversite öğrencisi.
Yaşı icabı kanı deli olan lisans öğrencilerinin “bilimsel bilgi – yöntem – düşünce” ye toplumda verilen değeri öğrendiği yerdir, üniversite.
Üniversite öğrencilerinin kendilerine aktarılacak “bilimsel bilgi”yi öğrenmek için var güçlerini ortaya koymaları beklenen yerdir, üniversite.
Üniversite öğrencilerinin, bunu yaparken kendilerini farklı yönlerde de geliştirmeye çalışmaları beklenen yerdir, üniversite.
Üniversite öğrencilerinin kendilerine aktarılması beklenen “bilimsel bilgi”, doğru düzgün ya da hiç aktarılmadığında, bunun sorumlusu olan hocaların – yöneticilerin yakasına yapışıp hesap sormaları beklenen yerdir, üniversite.
İçi boş diplomayı değil, kendisine aktarılması beklenen “bilimsel bilgi”yi hedeflemesi beklenendir, üniversite öğrencisi.
Özellikle bazı ülkelerdeki çok yoğun görülen örneklerin aksine, vücudunu satmaması beklenendir, üniversite mezunu.
Ruhunu satmaması beklenendir, üniversite mezunu.
Üniversitede kendilerine aktarılan “bilimsel bilgi”yle ne yapacağını pek bilemeyen, fakat farkında olmadan kendi kendine öğrenmeyi öğrenendir, üniversite mezunu.
Üniversitede kendilerine aktarılan “bilimsel bilgi”yi iyi öğrenmiş olması, onları kullanarak işini düzgün – iyi yapması beklenendir, üniversite mezunu.
Ufku geniş olması, toplumun dünyanın gerisinde kalmamasına, ileri gitmesine katkıda bulunması beklenendir, üniversite mezunu.
Nükleer santral faciasından sonra radyasyona maruz kalan çaylarda yaptığı ölçümleri halka doğru aktarıp içmemelerini önermesi beklenen yerdir, üniversite.
Nükleer santral faciasından sonra yöneticilerin televizyonda içtiği çayların, ölçümleri temiz çıkan, radyasyona maruz kalmamış farklı çaylar olduğunu halka aktarması beklenen yerdir, üniversite.
Teknik öğretmenlik bölümünde onlarca nükleer doktora tezinin, nükleerle alakası olmayan jürilerce onaylanmaması beklenen yerdir, üniversite.
Zehirli atıklara maruz kalan su kaynaklarında yaptığı ölçümleri halka doğru aktarıp içmemelerini – kullanmamalarını önermesi beklenen yerdir, üniversite.
İşini düzgün yapması için toplumun sahip çıkması, işini düzgün yapmadığında sorumlularının yakasına yapışması beklenen yerdir, üniversite.
İşini düzgün yapmadığında toplumda hiçbir çivinin tutmayacağı, toplumda hiçbir çivi tutmamışsa nedeni olan yerdir, üniversite.
Refah seviyesi yüksek ülkelerle refahtan habersiz ülkeler arasındaki farktır, üniversite.
Var yok satılarak can pahasına ulaşılmaya çalışılan “göç alan ülkeler”le, canhıraş kaçılan “göç veren ülkeler” arasındaki farktır, üniversite.
Gelişmiş ülkelerle geri kalmış ülkeler arasındaki “kapanması artık mümkün olmayan” farktır, üniversite.
(*) Dr Tansu KÜÇÜKÖNCÜ : 2001 başından beri “elverişli eko sisteme yerleşen bakteri kolonisi benzeri hızla çoğalan zehirli sarmaşık gibi ülkemiz üniversitelerini kuşatarak boğan, çürüten, kokutan, ve çökerten” “akademik sahtekarlık gelenekçileri”ne karşı insan hakları mücadelesi vermektedir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Teşekkür ederiz.

!

Türkiye yırtıcı, şaibeli, sahte ve fake dergilerde en çok yayın yapan 3. ülke

Predatory journals: Who publishes in them and why? - Selçuk Beşir Demir Dünyanın en prestijli dergilerinden biri olan Elsevier tarafınd...

Predatory journals: Who publishes in them and why?

.....................................................................


...
...
...

* Rastgele Yazılar




.